ايا تيم فوتبال بارسلونا را ميشناسيد

معرفي تيم فوتبال بارسلونا

در 100 سال گذشته، بارها و بارها تاريخ ثابت كرده است كه فوتبال، محبوب ترين و گسترده ترين ورزش در سرار جهان است؛ در بسياري از بازي هاي حساس فوتبال، طرفداران تيم هاي مختلف، اشك شادي و ناراحتي براي تيم محبوبشان ريخته و براي حضور در استاديوم ها، ساعت ها در صف هاي طولاني ايستاده اند؛ از سوي ديگر رقابت هاي بزرگي مثل دربي كشور اسپانيا يا همان ال كلاسيكو، ركورد بيش از يك ميليارد بازديد كننده در سراسر جهان را به ثبت رسانده است؛

 

همه اين موارد، نشان از بزرگي و محبوبيت اين ورزش گسترده در ميان مردم سراسر جهان دارد. همچنين سالانه ميليون ها دلار پول در اين ورزش، براي خريد و فروش بازيكنان جا به جا مي شود كه بخش عمده اي از گردش مالي كشورهاي بزرگ به حساب مي آيد؛ براي مثال مي توان به خريد نيمار 222 ميليون يورويي توسط باشگاه فرانسوي پاريسن ژرمن اشاره كرد.

 

فوتبال بزرگ، از تيم هاي بزرگ و قدرتمند تشكيل شده است؛ حضور اين تيم هاي بزرگ، جذابيت و محبوبيت اين ورزش همه گير را دو چندان كرده است. از تيم هاي بزرگ باشگاهي فوتبال در سراسر جهان مي تواند به رئال مادريد اسپانيا (پرافتخارترين باشگاه جهان)، بارسلوناي اسپانيا، آث ميلان ايتاليا، بايرن مونيخ آلمان، پاريسن ژرمن فرانسه، يوونتوس ايتاليا و پورتو پرتقال اشاره كرد.

همه باشگاه هاي بزرگ، طرفداران دو آتشه خاص خودشان را دارند كه تعصب خاصي روي اين تيم ها دارند؛ اصولا باشگاه هاي بزرگ، خريد هاي بزرگ انجام مي دهند و ستارگان مطرح فوتبال جهان را به خدمت مي گيرند. از سوي ديگر در رقابت هاي داخلي كشوري و اروپايي يا همان جام قهرمانان اروپا، نتايج قابل توجه و قهرماني هاي زيادي كسب مي كنند كه همين موارد، دليل اصلي بزرگي اين باشگاه هاي فوتبال به حساب مي آيند. در ادامه مطلب قصد داريم تا به بررسي كلي و تاريخچه يكي از اين باشگاه هاي بزرگ فوتبال يعني بارسلونا بپردازيم.

تاريخچه باشگاه فوتبال بارسلونا

باشگاه فوتبال بارسلونا در شهر بارسلون در منطقه? كاتالونياي اسپانيا قرار دارد. باشگاه فوتبال بارسلونا باشگاهي ورزشي ،اجتماعي با هزاران عضو بوده كه تيم فوتبال بارسلونا بخشي از آن مي باشد. باشگاه بارسلونا درلايگاي اسپانيا جزو سه تيمي است كه هرگز به دسته پايين تر سقوط نكرده است. شهرت تاريخي تيم اين باشگاه به دليل شيوه حمله اي ماهرانه و جذابش بوده كه تأكيدش را بر بازي باز قرار مي دهد. بيشتر بخوانيد

باشگاه فوتبال بارسلونا در سال 1899 توسط عده اي سوئيسي، انگليسي و اسپانيايي و به رهبري خوان گمپر تأسيس شد. بارسا به نوعي، نهادي براي ترويج فرهنگ كاتالان و كاتالانيسم است و از اين رو عبارت «فراتر از يك باشگاه» الگو:كاتالاني را به عنوان شعار خود انتخاب كرده است. برخلاف بسياري از تيم هاي جهان اين باشگاه توسط هوادارانش اداره مي شود.

باشگاه بارسلونا دومين باشگاه ثروتمند جهان است. اين باشگاه رقابت ديرينه اي با رئال مادريد دارد و به مسابقه اي كه بين اين دو تيم برگزار مي شود اصطلاحاً ال كلاسيكو گفته مي شود. نيوكمپ با گنجايش 99.786 تماشاگر، ورزشگاه خانگي بارسلونا و بزرگترين استاديوم اروپا است. حدود 25،7% مردم اسپانيا طرفدار بارسلونا هستند، اين در حاليست كه بارسلونا با دارا بودن 44،2 ميليون هوادار در اروپا، پرطرفدارترين تيم حاضر در اروپا نيز مي باشد.

باشگاه فوتبال بارسلونا با 21 قهرماني در لاليگا، 25 قهرماني در كوپا دل ري، 10 قهرماني در سوپرجام اسپانيا و 2 قهرماني در كوپا دي لاليگا، بعد از رئال مادريد پرافتخارترين تيم اسپانيا است. بارسلونا تنها تيمي است كه از سال 1955 تا 2011 در جام باشگاه هاي اروپا حاضر بوده است. افتخارات بارسلونا در اروپا شامل 4 قهرماني در ليگ قهرمانان، 4 قهرماني در سوپرجام اروپا، 4 قهرماني در جام در جام اروپا و 2 قهرماني در جام لاتين مي شود.

در سال 2009، بارسلونا موفق شد اولين باشگاهي باشد كه سه گانه لا ليگا، كوپا دل ري و ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. هم چنين تنها تيميست كه توانسته شش گانه جام ها را فتح كند. بارسلونا را مي توان يكي از موفق ترين تيم هاي قاره اروپا دانست.

تأسيس باشگاه فوتبال بارسلونا

در 22 اكتبر سال 1899 ميلادي، هانس گمپر تمايل خود را به صورت آگهي در روزنامه لوس دپورتس براي تأسيس باشگاه فوتبال اعلام كرد. در 29 نوامبر همان سال در جلسه? خيمناسيو سوله نتايج مثبتي حاصل شد و در نهايت يازده بازيكن شامل واتر وايلد، لوئيس دي اوسو، بارتومئو ترادس، اوتو كونزله، اوته مه ير، انريك دوكال، پره كبوت، كارلس پوجول، جوزپ لوبت، جانپارسونز و ويليام پارسونز جذب شدند و باشگاه فوتبال بارسلونا متولد شد.

باشگاه بارسلونا شروع موفقيت آميزي در مسابقات ملي و منطقه اي نظير مسابقات فوتبال كاتالونيا و كوپا دل ري داشت. در 1902 ميلادي باشگاه اولين جام خود، كوپا ماكايا را بالاي سر برد و نيز در همان سال در فينال اولين دوره كوپا دل ري به مصاف بيزكايا رفت كه 1 – 2 مغلوب شد. در 1908 ميلادي، درحالي كه باشگاه در شرايط مالي سختي قرار داشت و جز قهرماني در مسابقات فوتبال كاتالونيا در 1905 ميلادي تا آن زمان نتوانسته بود پيروزي ديگري به دست آورد، خوان گمپر به عنوان رياست باشگاه برگزيده شد.

گمپر در 5 دوره متفاوت، در بين سال هاي 1908 تا 1925، رياست باشگاه را بر عهده داشت، و مجموعاً حدود 25 سال را در خدمت باشگاه گذراند. از مهمترين دستاوردهاي وي مي توان كمك به بارسا براي به دست آوردن ورزشگاه اختصاصي را خاطر نشان كرد.

در 14 مارس 1909 ، بارسلونا به ورزشگاه اينداستريا نقل مكان كرد. از 1910 تا 1914 ، بارسلونا در جام پيرنه شركت كرد و به عنوان بهترين تيم لانگيدوك، ميدي، ناحيه آكيتن، باسك و كاتالونيا انتخاب شد. در آن زمان شركت كردن در اين رقابت هاي آزاد براي تيم بسيار مفيد بود. در همين دوره زبان رسمي باشگاه از كاستيلن به كاتالونيايي تغيير كرد و تيم به تدريج به يكي از نمادهاي مهم كاتالونيا تبديل شد، تاجايي كه براي بسياري از طرفداران، حمايت از تيم بيشتر به واسطه جايگاه اجتماعي آن و نه بازي خود تيم اهميت داشت.

گمپر، جك گرينول را به عنوان اولين مربي بارسلونا انتخاب كرد. وي همچنين تلاش هايي براي افزايش تعداد اعضاي باشگاه انجام داد، به طوري كه در سال 1922 ميلادي، تعداد اعضاي باشگاه به بيش از 20?000 نفر افزايش يافت. اين افزايش اعضا به لحاظ مالي تيم را قادر به تهيه ورزشگاه جديد ساخت. در نهايت باشگاه به ورزشگاه لس كورتس كه در همان سال افتتاح شده بود، نقل مكان كرد. ورزشگاه جديد 22?000 نفر گنجايش داشت كه بعدها به 60?000 نفر هم رسيد. در دوران گمپر، تيم فوتبال بارسلونا موفق شد يازده بار مسابقات فوتبال كاتالونيا، شش بار كوپا دل ري و چهار بار كوپا دي پيرنه را فتح كرده و نخستين «عصر طلايي» خود را تجربه كند.

ريورا جمهوري خواهي و جنگ داخلي

ريورا? جمهوري خواهي و جنگ دادر 14 ژوئن 1925، جمعيت حاضر در يكي از مسابقه در حركتي خودجوش براي اعتراض به ديكتاتوري ميگوئل پريمو ده ريورا سرود ملي را هو كردند كه در پي آن حكومت در واكنش به اين عمل ورزشگاه را شش ماه تعطيل كرد و گمپر نيز مجبور به كناره گيري از رياست باشگاه شد. همزمان با حركت باشگاه ها به سوي حرفه اي شدن، مديران بارسلونا نيز در 1926 اولين گام را در اين مسير نهادند.

در 1928، بارسلونا پيروز جام اسپانيا شد، در مراسم اهداي جام ترانه? اودا اِ پلاكتو از رافائا آلبرتي يكي از اعضاي اصلي گروه «نسل 27» در وصف عملكرد قهرمانانه دروازه بان بارسا خوانده شد. در 30 ژوئيه 1930، بنيان گذار باشگاه بارسلونا، خوان گمپر، بعد از دوره اي افسردگي به واسطه? مشكلات شخصي و اقتصادي اقدام به خودكشي كرد.

vss_d3.jpg

لوگوي باشگاه بارسلونا از سال 1899 تا به امروز

اگرچه بارسلونا با بازيكن سرشناسي چون جوزپ اسكولا به كار خود ادامه مي داد، باشگاه به دليل كشمكش هاي سياسي كه جامعه ورزشي را به كلي تحت شعاع قرار داده بود، وارد دوره اي از افت شد. باوجود كسب قهرماني در سال هاي 1930، 1931، 1932، 1934، 1936 و 1938 در مسابقات كاتالونيا، بارسلونا هيچ موفقيتي در سطح ملي (بجز عنوان بحث برانگيز 1937) به دست نياورده بود.

يك ماه پس از شروع جنگ داخلي اسپانيا در سال 1936، برخي از بازيكنان بارسلونا و اتلتيك بيلبائو داوطلب خدمت سربازي در جمع افرادي شدند كه در مقابل شورشيان نظامي مي جنگيدند. در 6 اكتبر همين سال جوزپ سانيول، مدير باشگاه و از اعضاي حامي حزب سياسي استقلال طلب، توسط سربازان فالانژ در نزديكي گواداراما به قتل رسيد. در تابستان 1937، تيم به اردوي مكزيك و ايالات متحده رفت.

اين اردو اگرچه به لحاظ مالي باشگاه را در امان نگه مي داشت، اما نيمي از تيم به دنبال پناهندگي در كشورهاي فرانسه و مكزيك بودند. در 16 مارس 1938، بارسلونا مورد بمباران هوايي قرار گرفت كه به كشته شدن 3000 تن انجاميد و دفتر باشگاه نيز از اين بمباران در امان نماند. كاتالونيا چند ماه بعد به تصرف در آمد. باشگاه به نماد نافرماني كاتالانيسم تبديل شد و در پي محدوديت هاي ايجاد شده اعضاي آن به 3?486 نفر كاهش يافت. پس از جنگ داخلي، پرچم كاتالونيا ممنوع اعلام شد و تيم ها از استفاده از نام هاي غيراسپانيايي نيز منبع شدند. اين اقدام باشگاه را مجبور به تغيير نام به (به اسپانيايي:Club de F?tbol Barcelona)‏ و حذف پرچم كاتالونيا از لباس تيم كرد.

نونيز و ثبات در مديريت (20001978)

در سال 1978 جوزپ لوييس نونيز در انتخاباتي توسط اعضاي باشگاه به عنوان مدير جديد انتخاب شد. اين تصميم بسيار نزديك و متصل به گذار اسپانيا در مسير دموكراسي و پايان يافتن ديكتاتوري فرانكو در سال 1974 بود. هدف اصلي نونيز ارتقا دادن بارسا به سطح يك باشگاه جهاني از طريق ثبات بخشيدن به آن در زمين و خارج از آن بود. وي به توصيه كرايف، آكادمي جوانان بارسلونا، لا ماسيا را در 20 اكتبر 1979 تأسيس كرد. دوره رياست او 22 سال به طول انجاميد و بر بارسلونا تاثير بسازايي گذاشت. از زمان نونيز سياست هاي سختگيرانه اي براي دستمزد و نظم و انضباط به جا مانده است.

در 16 مه 1979 بارسلونا با شكست 4–3 فورتونا دوسلدورف در مقابل بيش از 30?000 طرفدار بارسلونايي كه براي ديدن بازي به بازل سوئيس آمده بودند، توانست براي اولين بار جام در جام اروپا فتح كند. در 1982 مارادونا با قراردي به مبلغ 5 ميليون پوند از بوكا جونيورز خريده شد و دهمين ركورد جهان از حيث مبلغ قرار داد رقم خورد. در پايان فصل 1983–1982 بارسلونا توانست با مربيگري منوتي، رئال مادريد را شكست دهد و قهرمان كوپا دل ري شود. در سايت هاي شرط بندي هم اين بازي هاي بارسلونا وجود دارند مثل سايت https://betsforward.com/

حضور مارادونا در بارسا ديري نپاييد و او بارسلونا را براي پيوستن به ناپولي ترك كرد. در آغاز فصل 1985–1984 تري وينابلز به عنوان مربي انتخاب شد و توانست لا ليگا را با هافبك برجسته? آلماني، برند شوستر فتح كند. در فصل بعدي او تيم را به مرحله فينال جام باشگاه هاي اروپا برد كه در ضربات پنالتي بارسا مغلوب استوا بخارست شد و عنوان نايب قهرماني را كسب كرد.

پس از جام جهاني فوتبال 1986 باشگاه گري لينكر آقاي گل آن رقابت ها را از باشگاه اورتون خريد و با دروازه بان آندوني زوبيزارتا قرار دادي طولاني بست. اما تيم در حالي كه شوستر در محروميت به سر مي برد نتوانست موفقيت هاي زيادي كسب كند. وينابلز در آغاز فصل 1988–1987 از بارسا اخراج و لوييس آراگونز جانشين او شد. تمرد بازيكنان از نونيز در رويدادي كه به هسپريا موتيني شهرت دارد در همين فصل رخ داد و اين فصل با پيروزي 1–0 در مقابل رئال سوسيداد در فينال كوپا دل ري به پايان رسيد.

 

در سال 1988 كرايف به عنوان سرمربي به باشگاه بازگشت و به زبان ساده تر يك تيم رويايي جمع كرد. در حالي كه باشگاه با ستاره هاي بين المللي چون روماريو، رونالد كومان، ميشل لادروپ و هريستو استويچكوف قرار داد داشت، او تركيبي از بازيكنان اسپانيايي چون خوزه ماري باكرو، جوزپ گوارديولا و تكسيكي بگيريستين را به زمين مي برد. بارسا زير نظر يوهان كرايف توانست چهار عنوان قهرماني لاليگا را بين سال هاي 1991 تا 1994 پي در پي كسب كند.

در رقابت هاي اروپايي نيز با شكست سمپدوريا در فينال جام در جام اروپا 1989 و ليگ قهرمانان اروپا 1992 هر دو عنوان قهرماني را به دست آورد. همچنين بارسا كوپا دل ري در سال 1990، سوپر جام اروپا در سال 1992 و سه سوپر جام اسپانيا را نيز ازآن خود كرديوهان كرايف با 11 عنوان قهرماني، موفق ترين مربي باشگاه تا به امروز بوده و با 8 سال مربيگري پي در پي بيشترين مدت باقي ماندن در سمت مربيگري باشگاه را داراست. بخت يوهان كرايف در فينال دو فصل آخر مربيگريش برگشت و كسب نتايج ضعيف اسباب اخراج او توسط نونيز را فراهم كرد. شرط بندي مسابقات فوتبال بارسلونا هميشه طرفداران زيادي داشته است.

بابي رابسون جايگزين كرايف شد و تنها در فصل 1997–1996 در اين سمت باقي ماند. او رونالدو را از پي اس وي خريد و توانست سه جام كوپا دل ري، سوپر جام اسپانيا و جام در جام اروپا را براي باشگاه به ارمغان آورد. حضور رابسون تنها يك راه حل كوتاه مدت بود تا لوئيس فن خال بتواند به باشگاه بپيوندد. رونالدو نيز چون مارادونا براي مدت كوتاهي در باشگاه ماند و سپس به اينتر ميلان پيوست.

 

كسب درآمد در منزل

كسب درآمد

80z7_11.jpg

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

 

تدريس و پشتيباني:

استوديو طراحي سالار پورايماني

 
من سالار پورايماني هستم و اين متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بيش از 12 سال هست كه طراحي جواهرات انجام مي دهم. من در اين صفحه به شما كمك مي كنم كه تنها با داشتن يك لب تاب بتوانيد كسب درآمد كنيد. اين پروسه آموزشي تنها 30 روز زمان مي برد تا شما براي كسب و كار شخصي خود آماده شويد. در انتهاي اين آموزش مي توانيد درآمد دلاري داشته باشيد.
 
  • مدير و موسس استوديو طراحي سالار پورايماني
  • سالار پورايماني طراح و صاحب امتياز برند BOGINI
  • برگزيده جشنواره طراحي طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تاليف كاملترين خودآموز تصويري طراحي طلا و جواهر
  • مدرس دوره هاي عمومي و خصوصي نرم افزار ماتريكس
  • نويسنده رمان نُرت كريستي (انتشار يافته در سايت كتاب راه)

 

تجارت سياه سايت هاي شرط بندي تركيه اي

تجارت سياه سايت هاي شرط بندي تركيه اي

تا به حال فكر كرده ايد درآمد حاصل از تجارت سياه  قماربازان كه در حساب افراد مختلف در بانك هاي ايران واريز مي شود چطور به دست سرشبكه هاي قمار مي رسد؟ بخشي از درآمد همين جا در ايران بين دست اندركاران سايت هاي شرط بندي تقسيم مي شود از تبليغات چي ها تا كارچاق كن ها... اما سود اصلي كه سهم گردانندگان سايت قمار است و پاتوق بسياري از آنها هم در تركيه، چه مي شود؟

يك روش، تبديل ريال به دلار توسط صرافي هاي غيرمجاز در ايران و حواله كردن آن به خارج از ايران است و روش بعدي تبديل ريال به ارز ديجيتال و خروج آن از كشور كه بايد از مسئولان پرسيد براي مقابله با اين دو روش و شناسايي صرافي هاي غيرمجازي كه دستشان با قماربازان در يك كاسه است فكري كرده اند يا نه!

اما راه سومي هم هست. يك پولشويي ماهرانه كه در غفلت مسئولان به راهي بدون دردسر براي قماربازان تبديل شده است، روشي كه مي توان گفت بهشت پولشويي براي قماربازان است و با استفاده از آن مثل آب خوردن ميليارد ميليارد پول به دست آمده از سايت هاي شرط بندي مثل چيتا بت فارسي را اول پولشويي كرده و بعد هم تبديل به ارز مي كنند. سهم اين روش در ايجاد بحران هاي ارزي جدي است.

 

دستگاه كارت خوان ايراني در تركيه؛ ابزار پولشويي قماربازان

ابزار اين پولشويي بدون دردسر «دستگاه كارت خوان سيار ايراني» است. مرزهاي ايران به روي دستگاه هاي پز سيار بسته نيست. دستگاه ها را از مرز خارج مي كنند و به كشور تركيه مي برند. يك سيم كارت ايراني داخل كارت خوان مي گذارند، با استفاده از اينترنت به سيستم بانكي متصل مي شوند و با خيال راحت پولشويي مي كنند.

انگار هر سرنخي از كلاف سردرگم سايت هاي شرط بندي را كه بگيريد به نظام بانكي و فقدان نظارت بر شبكه مالي مي رسيد. درگاه هاي ناامن بانكي و همكاري خواسته و ناخواسته اپليكيشن هاي داخلي و شبكه هاي پرداخت با سايت هاي شرط بندي يك طرف، عدم نظارت بر استفاده بي قيد و شرط از دستگاه هاي پز سيار در خارج از ايران هم دست به دست هم مي دهد تا پازل فعاليت موفقيت آميز سايت هاي قمار را تكميل كند.

 

افشاگري مالي پادوي داوود هزينه تا همسايه وحيد خزايي

جست و جو در خصوص چند و چون فعاليت سايت هاي شرط بندي اين بار ما را به كشور تركيه و شهر استانبول مي برد. استانبول پاتوق اغلب گردانندگان سايت هاي شرط بندي است و صاحبان سايت و دار و دسته شان با پول سياه قمار در اين شهر لاكچري زندگي مي كنند.

پازل پولشويي در تركيه با دستگاه كارت خوان ايراني، كارت اجاره اي، دفاتر خدمات ارزي و صرافي ها تكميل مي شود. اما چطور؟ براي روشن شدن زواياي اين مرحله بايد با افرادي صحبت مي كرديم كه در تركيه زندگي مي كنند و با دار و دسته گردانندگان سايت هاي شرط بندي سر و سري دارند. با چند واسطه موفق به گفت و گو با دو نفر مي شويم. يكي از اعضاي سابق باند داوودغفاري معروف به داوود هزينه كه به سختي حاضر به گفت و گو مي شود و تمايلي به انتشار نامش ندارد و فردي به نام «فرزاد خدامي» كه سه سال در استانبول زندگي كرده است و همسايه وحيد خزايي بوده و از زد و بندهاي سرشبكه هاي قمار با خبر است.

آگهي كارت اجاره اي در تركيه با ماهي 30 ميليون تومان

اگر مي خواهيد بدانيد از دستگاه پز سيار ايراني چطور براي پولشويي درآمد به دست آمده از سايت هاي شرط بندي استفاده مي كنند بايد گفت اين پروسه با كارت هاي اجاره اي تكميل مي شود.

قماربازاني كه پنل شرط بندي دارند يك تيم كارچاق كني هم در ايران دارند كه ملزومات كار را براي آنها فراهم مي كنند. مهم ترين كار آنها پيدا كردن افرادي است كه حاضر مي شوند در ازاي دريافت پول، حسابشان را اجاره دهند. وقتي كاربر در سايت بازي مي كند پول را به يكي از كارت هاي اجاره اي واريز مي كند. اعضاي فني گروه، با استفاده از درگاه هاي پرداخت شخصي، پول را به حساب هاي ديگري منتقل مي كنند تا پليس فتا نتواند به راحتي رد آن را بزند.

صاحب آخرين حساب و كارت اجاره اي كه پول در آن واريز مي شود در تركيه زندگي مي كند. يعني روش اجاره كارت همزمان در تركيه و ايران مورد استفاده قرار مي گيرد. اعضاي تيم سايت شرط بندي سراغ افرادي مي روند كه در تركيه زندگي مي كنند و قصد بازگشت به ايران را هم ندارند و ممكن است چند كارت بانكي ايراني داشته باشند. با مبالغ بالا كه گاهي به ماهي 30 ميليون تومان هم مي رسد كارت آنها را اجاره مي كنند. آگهي كارت اجاره اي در كانال هاي تلگرامي كه اعضاي آن ايرانيان ساكن استانبول هستند منتشر مي شود. اينطور مي شود كه اگر پليس فتا رد پول را بزند، فردي كه حسابش را اجاره داده اصلا در ايران نيست كه بخواهد دستگير شود و جوابگوي جرمش باشد. البته كارچاق كن ها سرعت بالايي دارند، خيلي زود حساب ها را خالي مي كنند.

 

سايت هاي شرط بندي يك پاي بحران هاي ارزي

وقتي پول سياه سايت هاي شرط بندي به حساب افرادي كه در تركيه زندگي مي كنند و كارت هايشان را اجاره دادند، واريز شد، مرحله آخر و مهم يعني پولشويي با دستگاه هاي پز ايراني شروع مي شود. اين پول ها بايد به سرعت تبديل به لير يا دلار شود و از آن حساب ها بيرون بيايد. تا مسئولان در ايران به خودشان بجنبند و حساب ها را شناسايي كنند كارچاق كن هاي سايت شرط بندي سراغ ايراني هايي مي روند كه در تركيه زندگي مي كنند و دستگاه كارت خوان ايراني دارند و خدمات ارزي ارائه مي كنند. كارت ها را در دستگاه هاي پز مي كشند. پول به حساب نفر بعدي واريز مي شود كه در تركيه خدمات ارزي ارائه مي دهد و در ايران حساب دارد. افرادي كه در تركيه خدمات ارزي ارائه مي دهند ممكن است از همه جا بي خبر باشند اما از اين تبديل ارز پول خوبي به دست مي آورند. مثلا اگر هر لير 1300 باشد آنها براي تبديل ريال به هر لير، 1350 تومان دريافت مي كنند و ممكن است با همين روش ساده در يك روز 20 ميليون تومان درآمد داشته باشند.

اين سود خوب باعث شده تا دستگاه هاي پز سيار ايراني براي ايرانياني كه در تركيه زندگي مي كنند يك منبع درآمد قابل اطمينان باشد. حالا درآمد سياه به دست آمده در سايت هاي قمار، شسته شده و جيب قماربازان و دار و دسته شان در تركيه را پر پرل كرده است.نفر آخر، يعني فردي كه در تركيه با دستگاه هاي پز سيار به گردانندگان سايت شرط بندي خدمات ارزي ارائه داده، به صرافي هاي رسمي تركيه مي رود و پولش را تبديل به ارز مي كند.

با همين روش، دستگاه هاي كارت خوان ايراني آن طرف آب تبديل مي شود به ابزار پولشويي و خروج ميلياردي ارز و يك پاي ايجاد بحران هاي ارزي.اينطور مي شود كه گاهي فرمان كنترل ارز را افرادي در خارج از ايران در دست مي گيرند و اين اخلال در نظام ارزي ابعاد ملي پيدا مي كند و تبعات آن بر اقتصاد كشور تاثير مي گذارد.

قماربازان چطور ايرانيان ساكن تركيه را به خاك سياه مي نشانند مثل بابابت

پرونده كلاهبرداري قماربازان سايت هاي شرط بندي سنگين است. آنها به هيچ كس رحم نمي كنند. بي رحمي شان فقط به به خالي كردن حساب كاربران سايت هاي قمار ختم نمي شود. اين جماعت حتي به ايرانيان ساكن تركيه هم رحم نمي كنند.«فرزاد خدامي» كه سال ها در تركيه زندگي مي كرده مي گويد:«با چشم خودم چند ايراني در تركيه را ديدم كه در تور كلاهبرداران سايت هاي شرط بندي افتادند و هست و نيست شان بر باد رفته بود.نه راه پس داشتند و نه راه پيش.

او ماجراي اين كلاه برداري را اينطور روايت مي كند؛« بسياري از جوانان ايراني بعد از مهاجرت به تركيه جذب دار و دسته گردانندگان سايت هاي شرط بندي مي شوند و به قول معروف كار چاق كن سايت مي شوند و با همدستي كارفرماهايشان كلاه خيلي ها را بر مي دارند. مثلا سراغ ايرانياني مي روند كه به صورت رسمي خدمات ارزي ارائه مي دهند. به دفتر اين افراد مي روند، با ظاهري آراسته و فريبنده خودشان را تاجر و خريدار ارز معرفي مي كنند.طرف ايراني، بسته به ارز درخواستي، مبلغ معامله را اعلام مي كند. كلاه برداران سايت قمار با اين ادعا كه مي خواهند مبلغ معامله را حواله كنند، شماره كارت صراف را دريافت مي كنند. حالا نقشه شان را پياده مي كنند و همان شب وقتي هكرها به حساب كاربران سايت شرط بندي حمله كردند پول هاي هك شده را به حساب صراف از همه جا بي خبر واريز مي كنند. چند ساعت بعد از واريز پول هاي هك شده به دفتر خدمات ارزي مي روند و ارز را دريافت مي كنند. حال خوش صرافي كه به خيال خودش از اين معامله سود خوبي به دست آورده دوامي ندارد. پليس فتا حساب اين فرد در ايران را به دليل دزدي و هك مسدود مي كند. اينطور مي شود كه سرمايه اين فرد از دست مي رود و نه راه پس برايش مي ماند و نه راه پيش. راهي براي اثبات بي گناهي اش وجود ندارد.»وقتي مي گوييم كلاه برداران سايت هاي شرط بندي رحم ندارند و خيلي ها را به خاك سياه نشاندند از چه چيزي حرف مي زنيم.

بانك مركزي پاسخگو باشد.

هر چه مي گذرد پرونده سايت هاي شرط بندي ابعاد گسترده تري پيدا مي كند و انگار همه چيز دست به دست هم مي دهد تا پازل خراب كاري هاي قماربازان تكميل شود. ريشه بسياري از اين مشكلات در عدم نظارت بانك مركزي است. چرا دستگاه كارت خوان ايراني به راحتي از مرز خارج مي شود؟ آيا نظارتي بر تراكنش هاي انجام شده از اين دستگاه ها در خارج از ايران وجود دارد؟

راهنماي جمع و جور پولشويي براي مديران سايت هاي شرط بندي!

فقط كافيست اقدام به خريد دستگاه كارت خوان سيار كنيد.سراغي يكي از شركت هاي پي اس پي يا شبكه هاي پرداخت زير نظر بانك مركزي و شبكه شاپرك برويد. آگهي فروش دستگاه هاي پز سيار در ديوار به وفور پيدا وجود دارد. كپي كارت ملي و شماره شبا و مبلغ تعيين شده را بدهيد و فرم را پر كنيد و دستگاه را بخريد.برخلاف ادعاي مسئولان پي اس پي ها يا شبكه هاي پرداخت، وقتي قرار به فروش دستگاه سيار باشد نمايندگي هاي فروش از درخواست كننده دستگاه كارت خوان نه جواز كسب مي خواهند نه نشاني فروشگاه و نه هيچ مدرك ديگري. پول را مي گيرند و دستگاه را تحويل خريدار مي دهند. دستگاه را كه گرفتيد آن را در چمدانتان بگذاريد و از كشور خارج كنيد. دستگاه پز شما از تركيه يا هر كشور ديگري به شبكه شاپرك متصل مي شود. اين يك راهنماي مختصر و جمع و جور پولشويي براي دست اندركاران سايت هاي شرط بندي است.

دو سال قبل بانك مركزي براي جلوگيري از پولشويي با استفاده از دستگاه كارت خوان در كشورهاي همسايه مثل تركيه قانون سقف تراكنش را اعمال كرد. براساس اين قانون هر فرد با يك شماره ملي فقط مجاز به انجام 100 ميليون تومان تراكنش از طريق دستگاه هاي پز است.همچنين بانك مركزي اعلام كرد بر اساس قانون، استفاده از كارت‌خوان‌هاي ايراني به هر شكلي در خارج از كشور ممنوع است و با اين هدف، دسترسي اين كارت‌خوان‌ها به نظام بانكي ايران از طريق مخابرات را مسدود كرد اما اين كارت خوان ها با سيم كارت ايراني و اتصال به شبكه واي فاي و با استفاده از فيلترشكن كار مي كند و كارشناسان آي تي ادعا كرده اند تراكنش هاي دستگاه هاي سيار در خارج از كشور قابل شناسايي نيست، چون زماني كه خارج از كشور براي استفاده از دستگاه پز از فيلترشكن استفاده مي‌ شود آي پي سرورهاي داخلي نمايش داده مي‌شود و كار شناسايي را دشوار مي‌كند.

سال 97 با دستور بانك مركزي براي جلوگيري از اخلال در نظام ارزي شركت‌هاي PSP موظف به شناسايي و مسدودسازي دستگاه‌هاي كارت‌خوان فعال در خارج از كشور شدند و طبق گفته رييس بانك مركزي قرار بود اگر اين شركت هاي پرداخت ضوابط نظارتي بر فعاليت دستگاه هاي كارت خوان رعايت نكنند بانك مركزي مجوز آنها را مورد بررسي قرار دهد. در همان سال يعني سال 97، تعدادي از دستگاه هاي كارت خوان فعال در خارج از كشور توسط شركت هاي پرداخت شناسايي و مسدود شدند و قرار بود اين طرح ادامه پيدا كند.

اما حالا بعد از دو سال اوضاع بدتر از قبل شده و تحقيقات در تركيه نشان مي دهد برخلاف ادعاي مسئولان بانك مركزي براي محدوديت استفاده از دستگاه هاي كارت خوان در خارج از ايران، هيچ محدوديتي براي استفاده از اين دستگاه ها لااقل در تركيه وجود ندارد و اتفاقا كارت خوان هاي سيار تبديل به تجارتي پر سود براي ايرانيان ساكن استانبول شده است. آنقدر كه به گفته خدامي، در هر گوشه و كناري در خيابان هاي شلوغ تركيه دكه خدمات ارزي وجود دارد.حتي گاهي وقت ها فردي كه دستگاه كارت خوان دارد در كسوت دست فروش كنار خيابان مي ايستد تا به ايرانيان و توريست هايي كه در تركيه هستند و يا به هر شخص ديگري خدمات ارزي ارائه دهد.اين هرج و مرج مالي و عدم نظارت دقيق، پولشويي را براي دست اندركاران سايت هاي شرط بندي مثل آب خوردن راحت و بي دردسر كرده است آنقدر كه دستگاه هاي پز سيار شده اند ابزار پولشويي و صدايي از بانك مركزي هم بر نمي آيد.

تب برخورد با سايت هاي شرط بندي در كشور داغ شده است. صدور اعلان قرمز اينترپل براي برخي از سرشبكه هاي قمار، دستگيري مبلغان شرط بندي، صاحبان حساب هاي اجاره اي و قماربازان از داغ ترين خبرهاي مبارزه با سايت هاي شرط بندي است. اما بعد از بررسي ساز و كار مالي سايت ها و بررسي روش پولشويي و خروج ارز از كشور به عنوان خوان آخر فعاليت سايت ها مشخص مي شود تا زماني كه بانك مركزي پاسخگو نباشد، سيستم فشل شبكه هاي پرداخت و شبكه هاي مالي اصلاح نشود و تا زماني كه بانك مركزي مسير پولشويي بدون دردسر را مسدود نكند، دستگيري قماربازان و مبلغان قمار و فيلتركردن سايت هاي شرط بندي منجر به حل مشكل نخواهد شد.

 

نمونه سوال قرآن اول دبستان

&


  • [unable to retrieve full-text content]

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

نمونه سوال قرآن اول دبستان

 

جزوه كلمات فارسي دوم ابتدايي

&

جزوه كلمات فارسي دوم ابتدايي


  • جزوه كلمات فارسي دوم ابتدايي

    كلمات هم معني و مخالف فارسي دوم دبستان

    كلمات مترادف و متضاد دوم

    كلمات هم معني و مخالف فارسي دوم دبستان

    فرمت PDF + لينك دانلود مستقيم قرار گرفت

    نام درس : فارسي دوم | موضوع : جزوه آموزشي | نويسنده : نرگس اكبرنژاد

    منتشر شده در نمره برتر | پايه و رشته : دوم ابتدايي

    كلمات مترادف و متضاد دوم : در ايام امتحانات كلاسي و پايان سال داشتن كلمات درس فارسي يكي از مهم ترين ها ميباشد . در اين مطلب ما براي شما دانش آموزان دوست داشتني پايه دوم ابتدايي تمام كلمات هم معني ومخالف هم را در يك فايل جمع آوري كرده ايم . شما ميتوانيد در ادامه اين متن اين جزوه بسيار عالي را دريافت نماييد .

    لينك دانلود PDF : دانلود

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

جزوه كلمات فارسي دوم ابتدايي